Καλωσορίσατε στο Blog Συζήτησης της "Ριζοσπαστικής Πρωτοβουλίας". Καλή Περιήγηση!

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

Μερικές σκέψεις πάνω στη χτεσινή συνάντηση Διοίκησης - Εργαζομένων.



Συνάδελφοι,

Χθες πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Διοίκησης της Εταιρίας με τους συναδέλφους της Έδρας.
Σε αυτήν τοποθετήθηκαν ο Πρόεδρος της Εταιρίας μας κος Δημόπουλος, ο Αντιπρόεδρος κος Βασιλείου και ο Διευθύνων Σύμβουλος κος Κατσουρίδης.

Κοινός τόπος και των τριών τοποθετήσεων ήταν το ότι η Τράπεζα μέσα από την ανακεφαλαιοποίηση έδωσε στην Εταιρία μας την απαραίτητη ανάσα με στόχο την ανάπτυξη, ευχαρίστησαν τους εργαζόμενους για την σοβαρή και υπεύθυνη στάση που κράτησαν για την Σύμβαση, και είπαν ότι χρειάζεται να αυξήσουμε την παραγωγικότητά μας για να μπορέσουμε να κρατήσουμε την Εταιρία μας ζωντανή και τέλος ότι στόχος τους είναι την επόμενη διετία το όνομα της Εταιρίας μας να είναι το πιο ισχυρό brand name στην ασφαλιστική αγορά.

Αυτά από λόγια. Τα ίδια είχαμε ακούσει κατά την άφιξη του κου Νεκτάριου, του κου Παλαιολόγου του κου Θεόκλητου. Λόγια παχιά με στόχο την δική τους προβολή και όχι την ανάπτυξη της Εταιρίας.

Όμως, θεωρούμε ότι κάθε νέα Διοίκηση (ακόμα και με παλιά φθαρμένα μέλη) οφείλει να έχει την ευκαιρία της να αποδείξει στην πράξη ότι αυτά που λέει ερχόμενη δεν είναι απλά λόγια. Οφείλει να «βγει μπροστά» για να αναπτύξει την Εταιρία, να συνεργαστεί με τα στελέχη της και να κάνει την ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΑΣ πιο ισχυρή και πιο ανταγωνιστική.

Έτσι και στην καινούργια Διοίκηση των κκ Δημόπουλου και Βασιλείου, που ακόμα δεν έχει ακούσει τις θέσεις του Συλλόγου για την πορεία της Εταιρίας (να τις ακούσει απλά, όχι να τις δεχτεί ή να τις συζητήσει) - παρά τις επανειλημμένες φορές που έχει ζητηθεί από τον Σύλλογο - θα θέλαμε να πούμε μερικές σκέψεις μας για το που πάμε.

Η Εταιρία με την πολιτική που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια διαρκώς συρρικνώνεται. Το μεγάλο μας όπλο, τα εκατομμύρια πελάτες έχουν απομακρυνθεί από εμάς όχι αποκλειστικά λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά γιατί η Εταιρία έχασε το πρόσωπο της εξυπηρέτησης που είχε όλα τα χρόνια της παρουσίας της στην αγορά.
Αυτό κατά την άποψή μας αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα που καλούμαστε όλοι μας να διαχειριστούμε. Γιατί αυτό δεν είναι αποκλειστικά πρόβλημα της Διοίκησης, όσο και αν αυτή έχει την κύρια και βασική ευθύνη για την πορεία της Εθνικής Ασφαλιστικής. Στόχος μας είναι να προσπαθήσουμε να αναγκάσουμε την Διοίκηση να ακούσει τους εργαζόμενους και τα στελέχη της Εταιρίας.

Ο στόχος μας πρέπει να είναι η άμεση υλοποίηση των όσων θετικών ακούστηκαν στην χθεσινή συνάντηση και σίγουρα ήταν πολλά:

·         Ανάπτυξη δικτύου πωλήσεων και ανάπτυξη του bankassurance
·         Προσέγγιση των πελατών μας με πελατοκεντρική στροφή που την είχαμε ξεχάσει
·         Εργασιακό κλίμα
·         Προσπάθεια για κερδοφορία της Εταιρίας.

Η συρρίκνωση που γνώρισε η εταιρία μας τα τελευταία χρόνια, οφείλεται αποκλειστικά σε εξόφθαλμα άστοχες αποφάσεις της διοίκησης. Και αυτή είναι η καλόπιστη ανάγνωση. Διότι η άλλη, η «συνομωσιολογική», είναι ότι αυτές οι αποφάσεις δεν ήταν άστοχες. Από το μυαλό όλων μας, πέρασε η σκέψη ότι ο στόχος ήταν ακριβώς αυτή η συρρίκνωση. Πώς αλλιώς να εξηγήσεις την ευθεία απάντηση της διοίκησης, όταν επιχειρηματολογούσαμε σχετικά με τις επιπτώσεις κάποιων επιλογών τους στην παραγωγή: «Δεν μας ενδιαφέρει η παραγωγή», ήταν η απάντηση που κάθε φορά επαναλαμβανόταν, όταν τους επισημαίναμε ότι:

-          Το κλείσιμο των υποκαταστημάτων μας – τα οποία στην συντριπτική τους πλειονότητα ήταν έτσι κι αλλιώς κερδοφόρα – οδήγησε με μαθηματική ακρίβεια στην «ατροφία» του δικτύου και αυτό με τη σειρά του, αφ’ ενός μεν στη μείωση της παραγωγής αφ’ ετέρου δε, στην μη σωστή διαχείριση των ζημιών. Η προσπάθεια συντήρησης της όποιας παραγωγής με ταυτόχρονη μείωση της ποιότητας της εξυπηρέτησης, απλά επιδεινώνει το πρόβλημα.

-          Όταν φτύνεις κατάμουτρα το προσωπικό σου, με συνεχείς τοποθετήσεις ειδικών συμβούλων και στελεχών διοίκησης, αφαιρώντας του αρμοδιότητες, αντιμετωπίζοντάς το σαν έναν οπωσδήποτε τεμπέλη και πιθανότατα απατεώνα, τότε, αυτό το προσωπικό, το οποίο είχε μάθει να είναι υπερήφανο για την εταιρία του, που αγαπούσε την εταιρία του και ξαφνικά η εταιρία τού φέρεται κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα μαζέψει μπόλικη οργή. Κι όταν θα του ζητήσεις να αυξήσει την παραγωγή του θα σου πει να… Άστο καλύτερα…  δε θες να μάθεις τι σκέφτεται.

-           Η νέα φιλοσοφία με την οποία προσεγγίζουμε πελάτες, σύμφωνα με την οποία «ο πελάτης θα ψάξει να μας βρει γιατί μας έχει ανάγκη» μπορεί να λειτουργεί στον τραπεζικό κλάδο, αλλά σε καμία περίπτωση στο ασφαλιστικό. Αυτό επεκτείνεται και στις σχέσεις μας με το παραγωγικό δίκτυο, το οποίο αντιμετωπίζεται, συλλήβδην, όπως ένα «δάνειο σε καθυστέρηση». Η εταιρία πλέον λειτουργεί «φοβικά». Το παλιό ανθρώπινο πρόσωπο που είχαμε, η ταχύτητα, η ευελιξία, αντικαταστάθηκαν από ένα περίπλοκο δίκτυο κανόνων και διαδικασιών. Η πρωτοβουλία αντικαταστάθηκε από το φόβο.

Ο κ. Βασιλείου μας είπε χθες ότι δεν μπορούν να απολογούνται για τα λάθη των προηγούμενων διοικήσεων. Ο κ. Κατσουρίδης μας παρότρυνε να επικεντρωθούμε στον κοινό στόχο της ανάπτυξης. Ο κ. Δημόπουλος, επίσης, μας πρότεινε να αποφύγουμε τις μεταξύ μας εντάσεις. Υποθέτουμε ότι αναφερόταν στις σχέσεις Διοίκησης - Εργαζομένων.
Έχουμε πολλούς λόγους να πιστεύουμε ότι όλα αυτά παραμένουν λόγια. Η επιλογή μας πρέπει να κινείται σε θετική κατεύθυνση. Θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να προστατέψουμε τόσο την εταιρία όσο και όλους τους συναδέλφους.

Ιδιαίτερη αναφορά θέλουμε να κάνουμε κλείνοντας στην επιεικώς άστοχη δήλωση του κου Βασιλείου στο περιοδικό «Ασφαλιστική Αγορά», ότι δηλαδή «Η πλειοψηφία του προσωπικού δεν αγαπά την εταιρεία όσο θα θέλαμε. Πρέπει να κερδίσουμε την καρδιά και το μυαλό τους». Θα αποφύγουμε να μπούμε στον πειρασμό να μιλήσουμε προς το παρόν για το ότι δεν μπορεί ένας μισθοφόρος να αγαπάει την Εταιρία περισσότερο από τους εργαζόμενους. Θέλουμε απλά να του πούμε, όχι μόνο σε αυτόν βέβαια αλλά σε όλους τους διοικούντες το εξής:

Για μας τους εργαζόμενους -ανεξάρτητα αν είμαστε τακτικό προσωπικό ή εργαζόμενοι μέσω ICAP- αυτή η Εταιρία είναι το σπίτι μας, το αγαπάμε, το σεβόμαστε και σε καμία περίπτωση δεν ξεχνάμε ότι το μέλλον μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το μέλλον και την καλή πορεία αυτής της Εταιρίας.
Πόσο λογικό σας φαίνεται, κ. Βασιλείου, να σαμποτάρει κάποιος το ίδιο του το μέλλον;

Συνάδελφοι,

Οι επόμενοι μήνες θα κρίνουν σημαντικά την πορεία της Εταιρίας μας στην αγορά.
Το πρώτο καθήκον εμάς, των εργαζομένων είναι η προάσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων που είναι και πρέπει να είναι ο βασικότερος στόχος μας. Όμως η Εταιρία μας, για το καλό όλων μας πρέπει να μείνει πρώτη, Ελληνική και η μεγαλύτερη θυγατρική της ΕΤΕ.
Και γι’ αυτό θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις.

Συναδελφικά

Η Σ.Ε.

1 σχόλιο: